Saturday, September 20, 2008

Wee Chee Meng To Report To Bukit Aman



黃明志被傳召‧23日警察總部報到
(柔佛‧昔加末)因在網絡公佈個人創作《我愛我的國家》(Negarakuku)一曲被本地政客政治化而遭政府揚言對付的黃明志因被警方傳召,而必須於9月23日(下週二)到武吉阿曼警察總部報到。

25歲的麻坡人黃明志接受《光明日報》訪問時說,他以平常心看待此事。

他披露,本月11日,一名來自武吉安曼的警員撥電給他的父親黃安熙,指警方要傳召黃明志問話。
黃明志的第一個反應是︰不要去!

後來,他的父親對他說:“一是你自己去,二是警方載著你去。”

黃明志想了一想,認為這是無可避免的事情,於是,他就答應主動於下週二去武吉阿曼警察總部報到,不過,他強調自己不知道是為何事而去,只推測是與《我愛我的國家》這首網絡歌曲有關。

黃明志早前在台灣銘傳大學大眾傳播系就讀期間,曾通過網絡創作兼唱紅《我愛我的國家》(Negarakuku)、《麻坡的華語》等歌曲,他於今年6月畢業後,特趕在8月30日返回我國,以便能在國內慶祝我國國慶日。

光明日報/娛樂‧2008.09.20

Wee Chee Meng a.k.a. Namawee who gained notoriety after releasing a controversial song fused with the Malaysia anthem, been called to present at Bukit Aman before 23rd September 2008 for statement. It had published in Chinese papers Nanyang and Guang Ming, but why not in Star and Straits Times?

P/S @ 24/09/08: A friend of mine said he deserved what he did. I was so angry with this Chinaman attitude. This is what the typical chinese do. Silence on everything as long as we can live our life. We dare not to speak. We dare not to say NO. We deserved what they call us 'pendatang' if we don't change.

No comments: